Inom projektet KompetensBoost ordnar Novia och Efo tillsammans kurshelheten SERVICELEDARSKAP, där Efo ansvarar för biten ”Interkulturell kommunikation och engelska” för arbetsgivare och företagare i restaurang- och turismbranschen. Läs mer om Novias del via på Novias hemsida.
Interkulturell kommunikation och engelska
Mål
Kunskap
- Förstå vad interkulturell kommunikation är – både verbal och icke-verbal
- Förstå språkets betydelse för interkulturell kommunikation.
Insikt
- Reflektera över interkulturell kommunikation i vardagen och på arbetsplatsen.
- Reflektera över hur du medvetet kan använda din kommunikation för ett bättre interkulturellt bemötande.
Handling
- Förmåga att justera din kommunikaton och kommunikationsstil för effektiva och konstruktiva interkulturella möten.
Tidpunkter
- Information om kommande kursers tidpunkt kommer senare.
Kursinnehåll
- Repetition av engelsk grammatik, satsstruktur, branschvokabulär, användbara ord och uttryck. Introduktion till interkulturell kommunikation. Presentation av underlag för utveckling av den egna kommunikationsförmågan.
- Samma som ovan.
- Presentation av inlägg på sociala medier och menyer på engelska.
- Reflektioner över det egna beteendet och den egna kommunikationen samt framstegen och utmaningarna.